Není třeba jet pokaždé vyměňovat autožárovku do autoservisu. Stačí si v návodu k obsluze auta zjistit, jak dosloužilou žárovku demontovat a podle ní zjistíme vše, co potřebujeme. Na patici najdeme typ žárovky, podle kterého budeme nákup uskutečňovat.
Pokud si přesto nejsme jisti typem, s jistotou víme, že se bude jednat o označení H7 (jedno-vláknové žárovky) nebo H4 (dvou-vláknové). Rozdíl mezi těmito dvěma typy je i v patici, kdy H7 má dva kontakty a H4 tři kontakty. Také z rozsvíceného světla lze zjistit, o jaký typ se jedná. Pokud při přímém pohledu do rozsvícených světel potkávacích při přepnutí na ta dálková vidíme světlo vycházet z jedné žárovky, jedná se o typ H4.
Známe hned několik typů dle patice, jsou to žárovky H7, H4, H11, BA15S, P22D, BAY15D a mnoho dalších. U LED žárovek je třeba ale dát pozor také na součástky, kterými samotné žárovky přijímají elektřinu. Jiné totiž pasují do předních světlometů, jiné do dálkových světel atd.
Ze zákona je třeba vybírat takové žárovky, které jsou homologované, tedy ty povolené pro provoz. Ty nehomologované patří spíše jako doplněk, který ale v běžném provozu na silnicích používat nelze. Jak ale poznat ty homologované? Především je dobré se zaměřit na známější obchodníky, kteří jsou také více důvěryhodní. Ten na obalu takové žárovky uvede zakroužkovanou značku E8, což znamená, že přístroj odpovídá podmínkám české legislativy. Použití nesprávných žárovek může přitížit v případě nehody či být překážkou při technických kontrolách vozu.
LED žárovky H7 se bez obav mohou používat jak v blinkrech, tak koncových světlech či světlech pro denní svícení. Jejich výhodou oproti klasickým žárovkám je delší životnost a menší energetické nároky. Nevýhodou jsou pak samozřejmě pořizovací náklady, které ale vnímejme jako investici do budoucna – LED světlo má delší životnost, takže se na delší dobu vyhneme vyměňování žárovek, což je jistě žádoucí.