Firmy se snaží dostat své jméno mezi lidi nejrůznějšími možnými způsoby. Jedním z těch běžně používaných jsou bezesporu různé propagační předměty. Zde se většinou jedná o drobnosti s nízkými výrobními náklady, avšak existují i výjimky. Mezi ně patří bezesporu i reklamní trička.
Je však pravdou, že ta, na rozdíl od propisek či klíčenek, nedostanete jen tak jako dárek. Zde je nutné splnit určité podmínky, například účastnit se nějaké akce, kdy cena za něj je součástí vstupného, nebo udělat dostatečně velký nákup. Tyto podmínky jsou zde především z toho důvodu, že výrobní cena je příliš velká, než aby si firma mohla dovolit jej jen tak rozdávat.
Když se však na ně podíváme blíže, zjistíme, že se trička všech firem velmi podobají, a to jak střihem, tak i designem. A má to také své důvody. Tím prvním je, že se výroba zadává externím společnostem. Ty pak často mají daný template, podle kterého při výrobě jedou. Zkrátka a jednoduše mají jen jeden styl, a mění se pouze barva a potisk podle přání zákazníka.
I ten je však více uniformní, než by se zdálo. Na přední straně máme často obrázek či nápis, který slouží k upoutání pozornosti, spolu se jménem firmy. Cílem je, aby se na něj zaměřilo co nejvíce lidí a jméno společnosti se jim tak zapsalo do povědomí. Na zádech pak často najdeme výrazné logo a název. I zde slouží k propagaci, v tomto případě, jde o to, aby si jej přečetli lidé, kteří jdou za oním člověkem.
Pokud jde o styl, většinou se jedná o klasické univerzální tričko s krátkým rukávem. I to má svůj důvod: je poměrně jednoduché a hlavně levné jej vyrobit, a navíc tento typ lidé velmi často nosí, a to nejen v létě. Je tedy vysoká pravděpodobnost, že jej bude nosit i onen člověk. Když se tedy nad tím zamyslíme, vše je podřízeno tomu, aby se zvýšil zisk firmy. A není divu – to je koneckonců účel celého projektu.